Warning: is_dir(): open_basedir restriction in effect. File(/home/chilib/domains/bihamtahm.com/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/themes/default) is not within the allowed path(s): (/home/chilim/:/tmp:/var/tmp:/opt/alt/php56/usr/share/pear/:/dev/urandom:/usr/local/lib/php/:/usr/local/php56/lib/php/) in /home/chilim/domains/bihamtahm.com/public_html/wp-content/plugins/wpdiscuz/forms/wpdFormAttr/Form.php on line 157
کمر درد بعد از زایمان و روش درمان سریع آن به زبان ساده | BihamtaHandMades
کمردرد بعد زایمان

 کمر درد بعد از زایمان

در طول دوره بارداری‌، برای‌ حفظ تعادل شکم رو به رشدتان، به گونه‌ای‌ متفاوت حرکت می‌‌کرده‌اید. ادامه چنین حرکتی‌، شیردادن (استفاده از چهارپایه برای‌ بالا آوردن کودک به سمت سینه به جای‌ خم شدن روی‌ کودک را به خاطر داشته باشید)، بلند کردن و جابه‌جایی‌ مکرر و مداوم و برآورده کردن نیازهای‌ نوزاد می‌‌تواند به کمر درد بعد از زایمان منجر شود.

ناتاشا می‌‌گوید: «کمر درد بعد از زایمان من دائمی‌ بود. یخ، گرما، ماساژ و نیز آموختن نحوه صحیح بلند کردن کودک، خم شدن و نیز تکنیکهای‌ حمل کودک به بهبود درد کمک می‌‌کرد».

کم کردن فشار روی کمر

برای‌ کاستن از فشاری‌ که به کمر و پشت وارد می‌‌شود، حالت صحیح بدن خود را پیدا کنید. برهنه جلوی‌ آینه بایستید و چشمها را ببندید. از یک پهلو به پهلوی‌ دیگر بچرخید، شانه‌ها را بالا بیندازید، دَمِ آهسته و عمیقی‌ بکشید و آن را بیرون بدهید. سپس بدون باز کردن چشمها، سعی‌ کنید مرکز بدن را در این حالت پیدا کنید، چشم‌ها را باز و در آینه بنگرید.

آیا شانه‌ها تراز هستند؟
باسن رو به بالا است؟
زانوها به داخل خمیده‌اند؟

به منظور تنظیم تعادل، پاها را درست زیر باسن قرار دهید و سپس لگن را به جلو و عقب بکشید تا مرکز ثقل آن را پیدا کنید. ماهیچه‌های‌ باسن را به داخل بکشید و شانه‌ها را مستقیم کنید. تا عادت کردن به مرکز ثقل جدید بدنتان، این عمل را چندین بار در روز تکرار کنید برای بهبود کمر درد.

کمردرد بعد زایمان

نحوه نگه‌داشتن و جابه‌جا کردن صحیح کودک

هنگام خم شدن برای‌ برداشتن کودک، زانوها را خم کنید، او را نزدیک قفسه سینه خود بگیرید و روی‌ ماهیچه‌های‌ ساق پای‌ خود بلند شوید – برفراز او خم نشوید. در مورد استفاده از صندلی‌ خودرو نیز همین روش را به کار ببرید. تا جایی‌ که می‌‌توانید وارد خودرو شوید، کودک را بلند کنید و نزدیک سینه بگیرید و عقب‌عقب از خودرو خارج شوید.

زمانی‌ که کودک به اندازه‌ای‌ رشد کرده است که دیگر حمام کردن او در سینک یا وان بچه (که می‌‌توانید روی‌ سطح کابینت قرار دهید) امکان‌پذیر نیست، هنگام استحمام، به جای‌ خم شدن روی‌ وان، به حمام کردن کودک همراه با خود بیندیشید.

هنگام عوض کردن پوشک روی‌ کف اتاق یا بازی‌ با کودک، چمباتمه بزنید یا چهار زانو بنشینید تا خم شدن ناراحت کننده و کمر درد بعد از زایمان  کاهش یابد.

کمر درد

سعی‌ کنید تا سر حد امکان کودک را به جای‌ حمل کردن روی‌ باسن در یک طرف بدن، در مرکز بدن حمل کنید یا، در صورت حمل او روی‌ باسن، او را به طرفین جابه‌جا کنید (همین طور در صورت حمل کودک در اسلینگ). استفاده مرتب از یک سمت بدن به عنوان صندلی‌ بچه، بعد از مدتی‌، ممکن است صدماتی‌ به ماهیچه و اعصاب وارد کند و کمر درد بعد از زایمان بیشتر شود که بهبود آنها سالها به‌طول می‌‌انجامد.


پرسش های پرتکرار درباره کمردرد بعد زایمان


کمر درد پس از زایمان چه مدت طول می کشد؟

درد مداوم یا تازه ایجاد شده در ناحیه کمر پس از بارداری ، که به آن درد کمر پس از زایمان نیز معروف است ، معمولاً 6 ماه ادامه دارد اما ممکن است تا 10 ماه نیز ادامه داشته باشد.

آیا شیردهی می تواند باعث کمردرد شود؟

اگر به کودک خود شیر می دهید ، ممکن است گردن درد داشته باشید یا پس از مدت طولانی نشستن ، تغذیه کودک ، کمر درد داشته باشید . هنگام تغذیه ، مادران گردن خود را جرثقیل می کنند تا به کودک خود نگاه کنند یا قوز کنند تا موقعیت مناسب برای تغذیه را پیدا کنند. نشستن در حالت نادرست هنگام تغذیه می تواند منجر به کمردرد بعد زایمان شود

آیا کمردرد بعد از بارداری شایع است؟

تحقیقات می گوید تقریباً 50 درصد زنان در چند ماه اول پس از بچه دار شدن از کمردرد رنج می برند . بنابراین ، راحت نفس بکشید ، و درک کنید که چرا این اتفاق می افتد. در دوران بارداری رحم شما منبسط شده و عضلات شکم را ضعیف کرده و ستون فقرات را به سمت جلو می کشد و به پشت فشار وارد می کند .

چگونه می توان از کمر درد بعد از بارداری خلاص شد؟

درمان درد کمر پس از زایمان هوشیار باشید که چگونه خم می شوید و بلند می شوید. ... حالت بدنی مناسب را حفظ کنید. ... تمرینات ملایم پس از زایمان را مانند تمرینات تقویت عضلات کف لگن انجام دهید. هنگام نشستن و در آغوش کشیدن کودک ، از پایه برای بلند کردن پا استفاده کنید. سعی کنید مدت زمان طولانی بایستید

مطلبی که خواندید, برگرفته از کتاب کلیدهای مراقبت از نوزاد، از تولد تا یک سالگی، نوشته تکلا .اس نی, ترجمه زهرا جعفری و منتشر شده توسط انتشارات صابرین میباشد.
مشاهده نسخه کامل کتاب
5 1 رای
امتیاز دریافت شده
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها